Driv med i Lillehammer - Oslo

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 23. Jun 2015

Aller først må jeg få takke for turen alle sammen!

Som mange har fått med seg viste det seg vanskelig å stille fullt lag til L-O i år. Da bussen reiste fra Mjær fredag var vi totalt 14 ryttere, derfor valgte vi å kjøre alle sammen inn i den «uoffisielle» NM i lagtempo konkurransen. Vi senket ambisjonene og satte oss som mål at vi skulle kjøre fortest mulig, samtidig som vi skulle ha med flest mulig samlet til Oslo.

Været var virkelig på vår side i år, og vi våknet til strålende sykkelvær med et svakt drag i lufta fra nord. Ettersom dette var et (uoffisielt) NM var det strenge regler å forholde seg til. Alle måtte stille med lisenspapirer i orden til innskriving før start, og dommer skulle være med i servicebilen vår hele veien slik at alle regler ble fulgt. Vi ble enige på lagmøtet fredag kveld at vi måtte kjøre klokt. Vi skulle prøve å holde stor fart i flatt terreng og utfor, for så å roe ned å kjøre kontrollert i bakkene. Dette synes jeg vi klarte bra.

Veiforholdene ga oss i år noen utfordringer i form av flere strekninger med grusvei og anleggspartier. Det var også stedvis litt dårlig skilting noe som førte til at hele laget kjørte feil og dundret inn på en uferdig vei og vi måtte snu.

Totalt hadde vi 4 punkteringer og vi mistet Leif Petter tidlig pga dette. Laget jobbet veldig bra, og fra Minnesund til Jessheim kjørte vi muligens litt i overkant hardt slik at flere begynte å merke tempoet ;-)

Avslutningen fra Olavsgård til Ekeberg ble som forventet tøff, og spesielt med slitne bein, men vi oppmuntret hverandre og holdt laget samlet inn til mål. Vi skal vel ikke påstå at vi endte i øverste sjiktet på resultatlisten, men vi gjorde en hederlig innsats alle sammen ;-)

Sluttid: 5:07:04 - laget ble til slutt nummer 20 av 32

Resultater fra Lillehammer - Oslo (velg "Lag resultater" fra menyen, trykk deretter på "Lillehammer NM"-knappen)

Godt jobba alle sammen, og gratulerer med vel gjennomført :-)

Bilder tatt av Bjørn Saksberg av både Driv og andre lag som deltok

En stor takk til støtteapparatet, Knut-Arne, Per Ivar, Roy, Nils, Tone og Line, uten slike som dere er det ikke mulig å gjennomføre et slikt opplegg. En ekstra stor takk til Nils Vambeset som viste stor forståelse for den «noe vanskelige» dommersituasjonen vi havnet i. Hadde vi visst hvilken oppgave du sa ja til hadde vi vel revurdert ;-) Nils byttet plass med en NCF dommer som skulle kjøre nøytral servicebil for Styrkeprøven fra Dombås kl 02 natt til lørdag, og endte opp nesten i Trondheim. Jeg fikk melding om at han var ferdig med skiftet og hadde ankommet Ytre Enebakk ca kl. 01 natt til søndag!!

Sykkelhilsen fra
Marius Ralger