KM Landevei 2019

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 5. Mai 2019

Klubbmester Erik B Hansen, sammen med Sturla Kaasa jr. (til høyre og nr 2) og Jan-Erik Christiansen (til venstre og nr 3)

Klubbmesterskapet i Landevei ble kjørt i litt kaldt vær, men med sol og tørre veier. Det er stor prestisje knyttet til klubbmesterskapet.

Feltet var så og si helt samlet til passering Mjær, men inn i "sjukestubakken" ble det rykket.

Til slutt var det 4-5 ryttere som kom seg løs. Det ble en god gammeldags bakkespurt opp til mål

Pallen ble

1. Erik Bøhler Hansen - 1.22.39
2. Sturla Kaasa jr. - 1.22.41
3. Jan-Erik Christiansen - 1.22.45

Resultater på EQTiming

Sekretariatet hadde en stri tørn med å ta tidene i årets ritt, fordi stort sett alle kom på en gang. Da var det godt å ha et videoopptak og målfoto for å avgjøre plassene.

Dette er første gang Driv gjennomfører ritt med stasjonære vakter. Det ble en bra erfaring å ta med seg til senere. Vi håper på at flere kan gjennomføre et slikt kurs. I tillegg til våre egne vakter, så stilte også Frøy opp med 3 vakter. Vi takker for lånet.

Det var også frontbil og oppsamlingsbil med i rittet. Dette skal gjøre det tryggere for syklistene.

Vi takker alle som stilte opp, og det inkluderer selvfølgelig også alle syklistene.