Driv IL Håndball trenger dommerkontakt(er) for å kunne tilby seriespill kommende sesong.

Postet av Driv Idrettslag den 10. Apr 2024

Siv (nåværende dommerkontakt) har sagt seg villig til å stå for opplæring, og dette er en kjempegod sjanse til å få god opplæring i rollen i en overlappingsfase.

Konsekvensene av at vi ikke har en eller flere dommerkontakter er i verste fall at vi ikke kan tilby seriespill i kommende sesong. Vi må oppfylle en viss dommerkvote per antall påmeldte lag, og dersom vi ikke oppfyller denne må vi betale en bot. I tillegg må vi utføre de oppgavene som står beskrevet i lenken. Vi har altså nå svært kort tid på oss på å skaffe en eller flere dommerkontakter (som får god opplæring av Siv).

Dommer kontakt – arbeidsoppgaver

• TA – turnerings admin, bytte bort kamper når oppsatte dommere (våre egne regionsdommere) ikke kan dømme oppsatte kamper delt ut av regionenen
  • Gå på møter med regionen/andre klubber
  • Påse at dommerne har gyldig lisens for kunne dømme.
  • Påse at dommerne har drakter/utstyr – vi er pålagte av regionen å påse at dommerne har til enhver tid riktig utstyr.
  • Påse at regions dommerne får kontrakter slik at de ikke bytte klubb. Vi har kontrakter til utfylling.
  • Ta kurset som veileder registrert av regionen og oppmuntre til at flere foreldre tar dette.
  • Arrangere kurs hvis vi har mange som vil
  • Sette opp dommere på hjemmekamper (barnekamper i egen hall)
  • Sørge for at det er veileder på kampene (Vi har dessverre en del foreldre som ikke klarer å oppføre seg ordentlig)

Kontakt meg ved eventuelle spørsmål: Siri Linn Buer Svendsen, siri_linn_buer@hotmail.com, 938 26 600