Enebakk Rundt 2014 - vel gjennomført

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 1. Mai 2014

Gratulerer til alle Driv-ryttere som gjennomførte Enebakk Rundt 2014

Driv Sykkelgruppe i framgang:
Årets Enebakk Rundt viser at den sportslige satsingen har gitt resultater.

Gruppe 1 stilte med omtrent 20 stykker til start.
Gruppe 2 stilte med 22 på startstreken
Guppe 3 stilte med 7 stykker på start.
Dette er bra for en relativt ny og liten klubb!

De første til mål på tiden 2:05:43 var Jan Erik Christiansen, Thomas Nyborg, Kristian Stubberud, Erik Bøhler Hansen, Sturla Kaasa jr og Eirik Ek Hagen.  Her er det MYE kjørestyrke, og årets opplegg går på å få best mulig tid, med flest mulig selvfølgelig.
Tiden bak vinnerlaget var i år ca 11 minutter, mot 18 minutter i fjor.  Bra jobba. Årets vinnerlag var et sammensatt og sterkt lag, nemlig Atea Pro Aktiv som kom i mål på tiden 1:54:50.

De første Driv-ryttere mot mål: Sturla, Jan-Erik, Eirik Ek Hagen, Kristian, Erik B og Thomas

Resultatet av at gruppe 1 skal kjøre fortest mulig, er at flere ønsker å bidra i gruppe 2.  Dette igjen gir økt kjørestyrke i denne gruppen, og totalt sett vil dette bidra til økt rekruttering gjennom at gruppe 3 også vil øke i antall etterhvert.  Gruppe 2 kom i mål med ca 12 stykker på tiden 2:21, og dette er nesten 2 minutter nærmere gruppe 1 sammenlignet med fjor-året

Gruppe 2 ut fra Start

Enebakk Rundt er et kort, men særdeles tøft ritt.  Marius Ralger er vel den med mest ritt-erfaring fra lagkjøring, og han uttrykte det slik "Enebakk Rundt har alltid, og vil alltid være spesielt og tøft.  Sånn har det alltid vært, selv da jeg kjørte med Rye-Expressen.  Mange rundkjøringer, 90-graders kryss, blinkende lys og bakketopper, gjør starten ekstra spesiell".  Her gjelder det å ha delmål ved Marikollen, for derfra og til mål, er traseen veldig fin avslutter Marius.

Gruppe 1 ut fra start