Nybegynner dag

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 8. Mai 2013

Klubben arrangerer Nybegynner dag onsdag 15.5 kl 18:00 fra Mjær. Da det er mange i Enebakk som sykler mye, uten å være medlem av Driv Sykkel av ulike grunner, ønsker vi å arrangere en dag for nybegynnere hvor man kan prøve hvordan det er å sykle i lag. Det vil bli gitt instruksjoner og råd av erfarne ryttere i klubben og man kan se om dette er noe man har lyst til åvære med på.

Det vil være fokus på:

- Sikkerhet

- Sykle i rulle

- Rett sittestilling og tilpassing av sykkel

Dette skal passe for alle, uansett utgangspunkt. Vi starter med litt teori og sykler en rolig runde sammen hvor man får råd og tips underveis.Dette er for landeveissykling og dermed primært for de som sykler racer, men man får være med med offroad også.

Nedre aldersgrense er 16 år pga trafikksikkerheten..

Alle medlemmer oppfordres til å spre informasjon til familie, venner, naboer og andre som kunne tenkes å ha glede av å bli bedre kjent med lagsykling. Del gjerne denne nyheten fra Driv IL Sykkel sine Facebooksider også slik at flest mulig ser den!

Sportslig leder Sturla Kaasa i fint driv på klubbmesterskap i Tempo 2012