Klubbmesterskap Terreng - en fin avslutning på vår første sesong

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 24. Sep 2012

Terrengmesterskapet; en våt men flott opplevelse som avsluttet sesongen 2012

Omtrent 30 barn og like mange voksne stilte til start i klubbens klubbmesterskap, terreng.
Dette arrangementet var åpent for alle klasser, og en flott, men våt løype innbyr til enda mer terrengsykling for syklister i alle aldre.

På bildet ser vi Kristoffer Øksnevad etter Thomas Nybord som syklet "master" for de yngste årsklassene.

Mange ivrige barn i klassene 6-7 år, 8-9 år og 10-11 år.  På grunn av andre arrangementer, ble det ingen som startet i de andre barneklassene, før vår eminente terrengsyklist Bjørnar Kj. Jacobsen, G14 sporty stilte opp blant seniorene - og syklet full distanse!!

Etter at dette arrangementet er gjennomført, vil det i løpet av et par dager bli lagt ut komplette resultat-lister og vi kårer klubbmester totalt for hhv damer og herrer.  I tillegg kåres det klubbmestere i hver enkelt klasse.

Her finner du resultatlistene fra hver enkelt klasse:
Klubbmesterskap Terreng 2012 G6-7 og J6-7

Klubbmesterksap Terreng 2012 G8-9 og J8-9
Klubbmesterskap Terreng 2012 G 10-11
Klubbmesterskap Terreng 2012 G14-15
Klubbmestserskap Terreng 2012 Damer Senior
Klubbmesterskap Terreng 2012 Menn Senior

Vi håper arrangmentet ga mersmak for mange barn og unge allikevel, og Driv Sykkel har en flott løypetrase som bør kunne gi spennende og god læring for barn og unge.  Det har vært jobbet i hele år med en lang løype på 4,3 km.  Denne løypa går i relativt krevende og jobbete terreng, men er dog en løype alle bør kunne mestre etter litt trening.

Da vår "faste" fotograf var bortreist denne helgen, stilte Ole Johansen og Vegard Birkeland opp med kamera, og vi har nesten 200 bilder fra arrangmentet.  Alle bilder skal vi få lagt ut med link etterhvert.
Her ser vi Mari Østvaag i klasse J6-7 år i fint driv opp mot mål.

For seniorene vil det fortsatt være aktivitet framover, og det må merkes av følgende aktiviteter:
- Søndag 7. oktober kl. 10.00 starter "vinterturer" med start fra Mjær
- Fredag 2. november er det avslutningsfest med premieutdeling.  Info kommer.
- Innetrening starter opp om ikke lenge.  Info kommer.  Ligger an til 2 dager pr uke.
- Begynn forberedelsene til vårens treningssamling på Mallorca!  Klubbens egen Thomas Lindemann kommer med info og muligheter om ikke lenge.

Åpne hele saken for å se noen bilder til, og ikke minst se vår suverende klubbmester i terrenget; Sturla Kaasa jr.  Gratulerer!

Sturla var suveren i terrenget.  Og det etter mye jobbing hele helgen med selve arrangementet.  7 timer med klopping, bru-bygging og dreneringsarbeide på lørdagen så ut til å være den perfekte opplading:)

Sturla var godt fornøyd med løypa, og alle var enige i at her har vi en trase vi mer enn gjerne kan invitere flere ryttere til.  Kanskje et større mesterskap en gang i framtida?

Theo Jørgensen var en av mange ivrige ryttere i klasse 10-11 år.  Flott innsats og 2 runder ble unnagjort i en flott fart.

Nikolai Hammervold sjarmerte hele stadion, her godt assistert av onkel Erik B. Hansen i den krevende 500-meteren.  Rittets yngste bør stå som et godt eksempel på at her har vi en løype som passer for alle aldre.

Flott innsats fra alle som stilte opp

En stor takk til alle frivillige som også stilte opp med merking, løypevakter, baking, speakertjeneste, sekretæriat, kiosk og det hele.

Styret takker alle sammen!

Følg med på siden vår.  Det kommer link til flere bilder.