TERRENG - klubbmesterskap søndag 23. september

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 9. Sep 2012

Siste klubbmesterskap går altså av stabelen søndag 23. september.
Dette klubbmesterksapet blir det siste større arrangementet (på sykkel) ute i denne sesongen, og vi satser på at syklister i alle aldre stiller på startstrek i det siste rittet i år.

Bakgrunnen for at vi flytter til en helg, er nettopp at vi ønsker flest mulig på startstrek.  På bilde vises Mats Haug og Theo Saltnes som er ivrige syklister.

Detaljert program vil bli laget om ganske kort tid, men vi ser for oss et litt større arrangement med start for de minste tidlig ettermiddag, og med påfølgende starter hvor vi ender opp med seniorklassen til slutt.  Her minnes det om at arrangørene er stort sett folk i styret som også sykler, og det er en større jobb som skal gjøres når andre tar sykkelen og reiser hjem til en varm dusj!!   Vi skal allikevel forsøke å starte senior-klassen så sent som vi mener vi kan håndtere. (En god løsning er om det melder seg mange til å rydde HELE skogen og området - etter start).

Endelig program vil bli satt opp ganske snart, men det alle må bidra til er å markedsføre dette rittet.  Vi ønsker oss barn i alle aldre, og løypene vil bli tilpasset fra 6 år og oppover.

Forøvrig nevnes at den lange traseen er nå i topp stand, og en stor takk til Jon Kristian og Lai som i hele år har jobbet med å finne en fin løype.
Denne traseen er krevende, men fullt ut mulig å sykle for alle nivåerStikkordet er trening og gjennomkjøring...... mange ganger!  Finn rette sporvalg, lær deg løypa!
Klikk deg inn på knappen som heter "Trening", og se Jon Kristian og Lai's flotte video.  Se traseen med GPS-spor også.

Ellers så oppfordrer vi til at du bruker diskusjonsforumet til å invitere med andre til trening.  Si gjerne ifra om du er usikker på løypa.  Jon Kristian og Lai stiller mer enn gjerne opp hvis det er ønskelig med en felles trening/gjennomkjøring.  Ønske må bare komme fra dere!

HUSK: Lysløypa er primært for gående/løpende.  Som syklist du vise hensyn!  Når du sykler på grusveien så sett farten ned!  Vi skal IKKE ha konfliklter med gående/løpende.  Rittdagen er det derimot fri fart.

Ser du ATV'er/4-hjulinger, så ta reg.nummer, registrer hvem det er.
Disse har IKKE adgang i en velpreppet løype! (Se skigruppas hjemmeside)