Klubbmesterskap Tempo, tirsdag 4. september kl. 18.00

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 29. Aug 2012

Klart for klubbmesterskap i Tempo Landevei

Tirsdag 4. september kl. 18.00 går det andre klubbmesterskapet i en rekke av totalt tre ritt.

Enhver sykkelklubb med respekt for seg selv arrangerer klubbmesterskap.  Fellesstart landevei gikk i mai, og nå i september får vi det hektisk med de to gjenstående rittene, nemlig tempo på landeveien og terreng.

Klubbmesterskapene er tradisjonelle, og legges opp slik at alle i klubben bør stille og skal kunne gjennomføre relativt enkelt.  Klubbmesterskap er IKKE bare for de beste, men bør ha deltagere fra alle nivåer i klubben vår.

Åpne hele saken og les mer om programmet, regler og løypa:

Tidspunkt:

Tirsdag 4. september 2012 går klubbmesterskap "Tempo Landevei"
Første start er kl. 18.00 etter følgende inndeling:
- Kl. 18.00 Ungdom 13 - 19 år
- Kl. 18.20 Gruppe 2 og 3 og evt. andre.
- Kl. 18.40 Gruppe 1

Gruppeinndeling for senior med start kl. 18.20 og 18.40 er basert på den gruppetilhørighet de enkelte har hatt denne sesongen.  Det tas forbehold om at vi må plassere folk i den gruppen vi ønsker, avhengig av antallet som stiller til start.

Regler:

Start med 1 minutts intervall.  Det legges opp til sittende start med begge ben i pedalene:).
Ved innhenting av rytter foran, er det ikke lov å "henge".  Det er den rytter som blir innhentet som har ansvar for å lage en avstand på minst 15 meter til passerende rytter.
På grunn av trafikk kan startintervallet for enkelte ryttere forskyves med 15 - 30 sekunder.  Det er netto-tid som blir registrert.
Husk at det er normale trafikkregler som gjelder, selv om vi har vakter både ved start, Tangen Bru og ved vending.
For startende under 18 år, forutsettes samtykke av foreldre/foresatte.  Følgerytter anbefales for de yngste.

Løypa:

Tempoløypa går i en godt etablert tempo-trase som mange har syklet de siste årene.  Det legges opp til en offisiell tempoløype som skal være 10,0 km og med vending.
Starten går på busslomme der Solbergveien går opp (på slette med skilt til Knurrestad).
Løypa følger Fv 155 til Tangen Bru og fortsetter Rv 120 mot Elvestad.
Ved enden av Mjær er det vending.  Vending skjer midt i veien akkurat ved det hvite huset som ligger tett inn til veien (ca 75 meter etter 60 km/t-sone).  Det blir markert på begge sider av veien med et merke iløpet av fredagen for de som ønkser å teste løypa.
Etter vending går løypa tilbake til busslomma på motsatt side av starten.
Det legges ved et scannet kart av løypa her: Kart tempoløype

Påmelding:

Klubbmesterskap skal være gøy og åpent for alle i klubben.  Tempoløypa vil passe alle med landeveissykkel, og vi håper at flest mulig vil stille opp.

På grunn av organisering og litt planlegging, er det ønskelig at flest mulig melder seg på i forkant.  Det vil bli anledning til å melde seg på ved start, men arrangementet går mye smidigere om folk melder seg på i forkant.
Send derfor en mail til Atle Killerud på atlekil@online.no innen søndag kveld med påmelding, du oppgir navn og gruppe du ønsker å starte i.  Startlister vil bli laget på mandag.  Gruppe-inndelingen kan bli noe endret avhengig av antall påmeldinger.
Vi har satt en startkontigent på kr. 50,- for seniorer, betales i start-teltet.  Under 19 år er gratis.

Organisering:

Klubbmesterskapet går på et tidspunkt med relativt stor trafikk.  Vi må derfor vise hensyn, både ved ankomst, konkurranse og etter målgang.
Vi foreslår at flest mulig kommer syklende og melder sin ankomst så tidlig som mulig (start-teltet er på plass ca 17.30) ved start.
De som kjører parkerer på Mjær-hallen.
Oppvarming bør skje mot Nosa eller oppover mot Bekkkelaget.
Etter målpassering ønskes det at ryttere fortsetter og svinger inn mot Knurrestad.
Gang-/sykkelvei mellom Mjær og start/mål SKAL benyttes!