Birkebeinerrittet 2012

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 9. Aug 2012

Birken 2012, fredag 24. og lørdag 25. august

Kun 2 uker igjen til sesongens siste store sykkelarrangement eksternt.
Birken er utpekt som ett satsningsritt, og planen har vært å arrangere felles opplegg rundt transport og eventuelt overnatting.
Styret i sykkelgruppa (
ikke sykkelstyret:)) hadde dette oppe på siste styremøtet denne uken, og beslutningen ble tatt om IKKE å arrangere felles transport og overnatting.  Bakgrunnen er rett og slett at en del starter på fredag (Fredags-Birken) og på lørdag er det stor spredning i start- og måltider.

Derimot vil sykkelgruppa stå for en felles service- og matstasjon i området rundt Aksjøen (mellom toppen av "Rosin-bakken" og Storåsen).

Som det sikkert vil være forståelse for, så lar det seg i praksis ikke gjøre å lage et fornuftig felles opplegg for Birkebeinerrittet.  På lørdag er det starttider fra kl. 07.30 og frem til kl. 15.00 og da med tilhørende spredning i målgangen.  Et felles transport- og overnattingsopplegg blir derfor mer eller mindre håpløst å få til slik at alle skal bli tilfreds.

Derfor må alle selv sørge for transport og eventuell overnatting som tidligere.  Pr idag er det fortsatt mange ledige plasser for overnatting på Rena.  Når det gjelder transport så oppfordres det til at den enkelte prøver å avtale med andre i klubben, enten på trening eller bruke forumet på hjemmesiden vår.

Felles matstasjon:
Knut Arne Samuelsen vil ha ansvaret for en felles mat- og servicestasjon for samtlige Driv-ryttere - dette gjelder KUN lørdagsbirken.  Sammen med vår eminente fotograf i gruppe 3, Geir Andre Olsen og Svend Haug vil de rigge opp telt og servere litt ekstra energi et egnet sted mellom Rosin-bakken og Storåsen (Sjusjøen).  Det vil bli merket godt ca 500 meter før matstasjonen og gutta er tilgjengelige for alle våre medlemmer, fra morgen til kveld på lørdag!

Vi ønsker alle våre deltagere lykke til, både i Fredags- og Lørdagsbirken.  Uansett om du starter i eliteklassen eller i en senere pulje er det viktig å huske på at rittet er langt, og mye av tidsgrunnlaget legges på slutten av rittet.  Ikke minst håper vi at våre blide servicefolk skal inspirere til fortsatt innsats og en ekstra glød over bakketoppene på vei til Sjusjøen.