Randsfjorden Rundt 2012 - Kjempetid på de beste

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 26. Mai 2012

Prestasjoner av beste kvalitet
(Bilder er fra Jubileumsrittet da Randsfjorden ikke har lagt ut årets bilder enda)

I strålende solskinn og perfekte forhold for landeveisritt stilte 12 ryttere fra Driv på start i årets Randsfjorden Rundt!  152 km ventet under perfekte forhold.

Første rittet for Driv med egen startpulje, med frontbil og ekstra servicebil bak, kjørt av Lars Erik Nyborg.
Alle startet samlet og det ble kjørt godt, men behersket de første 3 kilometerne som preges av en lang og seig mote.  På toppen ble det satt GOD FART og rulla satt perfekt.  Riktignok ble det justert litt etterhvert da gruppe 2 og gruppe 3 ønsket et roligere tempo.  De resterende 9 gruppe 1-rytterne lagde da en rulle med svært gode ryttere fra Skullerud, og sammen kjørte disse inn til den imponerende slutt-tiden på 3.55.40!  Dette tilsvarerer nesten 39 km/t i snitt og det lover godt for Lillehammer/Oslo.  Det mangler bare at folk melder seg på ritt og stiller til start!  Pinsehelgen og terrengsykkelrittet må nok ta noe av skylden, men sykkelgruppa håper på noe større interesse for ritt-deltagelse framover.

For alle resultater se denne link http://timing.quick.no/index.php?page=Resultater&Event=541 og mer info, les hele saken

Så godt som alle gruppe 1 rytterne kom i mål mellom 3.55 og 4.10.  Det er imponerende med 9 mann i gruppa (riktignok med avtale underveis med et ukjent lag om samkjøring).

Rye Ekspressen stilte med 40 mann i gruppa og vant på ny rekord-tid med 3.23.  Det sier egentlig mer om Driv-rytternes innsats når vi ser på antallet vi hadde å kjøre med.

Her er alle resultater for Driv-gutta:

Sturla Kaasa jr. 3.55,40
Roy V. Brunstrøm 3.55.51
Erik Stensrud 3.56.02
Dag Holtop 4.01.46
Anders Kahrud 4.01.46
Martin Kathrud 4.04.38
Henning Johansen Sørfjord 4.04.38
Knut Jo Strømsborg 4.04.38
Bjørn Skaug 4.10.55
Atle Killerud 4.17.56
Nils Vambeset 4.44.58
Einar Åsheim Ihlebæk 5.10.10
Ole Johansen 5.10.49

GRATULERER MED FLOTT GJENNOMFØRT RITT ALLE 12.
Selv om det var litt for få, ble det lagt godt merke til denne nye klubben som kjørte veldig sterkt i perioder.  Det ble også knyttet god kontakt med Skullerud Sykkelklubb om videre tanker for samkjøring på fremtidige ritt!

I en nystartet sykkelklubb kan det være at noen er engstelige for å stille til start i sykkelritt.  Det er forståelig, men i disse tur-rittene på landeveien er det mange som stiller for første gang.  Ole Johansen og Einar Åsheim Ihlebæk gjennomførte med stil, til tross for 2 punkteringer.  Det er alltid en god mulighet for å danne grupperinger underveis, da det er ryttere som ønsker noen å kjøre sammen med hele veien.

Oppfordringen går derfor til å følge med på terminlista, inviter med andre fra klubben og still til start!  Det er defintivt den beste trenings-formen å kjøre flest mulig ritt.

Totalt sett har det vært en flott pinse-aften for mange Driv-ryttere, og vi kan ikke la være å bli imponert over Thomas Nyborgs sterke seier og ikke minst tid i Terrengsykkelrittet som IF Frøy og andre arrangerte i dag!
GRATULERER TIL THOMAS!........OG ALLE ANDRE DRIV-RYTTERE SOM STILTE I VÅRE FLOTTE DRAKTER I DAG!

Mer info og bilder kommer fra årets ritt så snart dette er klart