JUBILEUMSRITT - KLUBBMESTERSKAP - BARNERITT SØNDAG 13. MAI

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 10. Mai 2012

Det nærmer seg med stormskritt, og med fullstendig fravær i omtale fra Enebakk Avis må vi bruke vår egen kanal til informasjon!

Desverre!  Til tross for at vi lørdag laget ferdig en artikkel skrevet av en egen journalist, valgte Enebakk Avis med henvisning til "plassmangel og prioritering" ikke å nevne helgens store begivenhet med ett eneste ord!

Les avisen selv, og vurder redaktørens prioriteringer!! Artikkel ble skrevet og sendt over med bilder sist lørdag, alt klart for trykking, men avisens vurdering var at dette var "det ikke plass til"! Leit for alle sykkel-interesserte i hele bygda da sykkelgruppa har medlemmer fra hele kommunen.  Leit for alle påmeldte i seniorklassen, og alle de over 20 frivillige som stiller på dugnad. Men først og fremst trist for alle barn som vi vet har lyst til å prøve seg litt på sykkel!

Uansett, med god inspirasjon fra Martin Øksenvads (se bilde) deltagelse i M 6 - 8 år fra UBC på Skullerud denne uke, håper vi å se mange barn som har lyst til å delta på barnerittet klokken 14.00 på søndag.  Det er ikke nødvendig å stille med siste modell av sykkel eller drakt, men hjelm må barna ha!

Vi får legge skuffelsen over vår eneste lokalavis sine prioriteringer bak oss (selv om det går et par oppsigelser av abonnementet i kveld), og isteden ha fokus på vårt første store arrangement!
Dere kan forøvrig lese hele artikkelen som ble sendt avisen her: Artikkel i EA om jubileumsritt

Det jobbes iherdig fra rittleder og mange andre i arrangementskomiteen.  Vi setter pris på at gruppas medlemmer og andre lesere av våre hjemmesider markedsfører rittet på beste måte, så lenge avisen vår ikke finner interesse og plass!  Invitasjon med kart finner du her:Invitasjon jubileumsritt

Yr.no og Storm.no melder flott sykkelvær!

Sykkelritt for alle:
Dette skal være sykkelgruppas store dag og meningen er at alle skal delta - uansett ferdighet.  Riktignok er det klubbmesterskap i fellesstart innlagt, men både den lange løypa på 50 km og ikke minst den korte (30 km) er overkommelige for alle som har lyst til å delta.

Barneritt - en plass for rekruttering:
Sturla har laget en løype for alle barn som ønsker å delta.  For de aller minste vil det bli inne på Mjær stadion, og de litt eldre skal litt ut i terrenget i en godt merket og fullt ut overkommelig løype.  Det er gratis for alle barn!  OG.... selvfølgelig er det premier til alle!

Progammet for søndag den 13. mai:
Kl. 10.00    Henting av startnummer i sekretæriat.  Etteranmelding er mulig.
Kl. 11.00    Start voksne, fellesstart. Både for lang- og kort løype.
Kl. 14.00    Start barneritt

Det blir ordnede tidtagerforhold, kiosk og speakertjeneste.

MØT OPP, STORE OG SMÅ!

Spørsmål rettes til: