JUBILEUMSRITT Søndag 13. mai. Neste store happening!

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 3. Mai 2012

Neste store happening i regi av sykkelgruppa er Jubileumsritt med innlagt klubbmesterskap søndag 13. mai.

Det legges ned en god del ressurser og arbeide i sykkelgruppa for å få gjennomført vårt første store arrangement på en prikkfri måte.  Vi ber samtlige av gruppas medlemmer om:

1. Melde seg på så tidlig som mulig (frist er onsdag 9. mai)
  2. Markedsføre arrangementet, spesielt barnerittet til alle kjente
  3. Melde seg til tjeneste dersom noen ikke kan sykle, men vil bidra til å få gjennomført et prikkfritt arrangement.

Dette er sykkelgruppas første store satsing på ritt i egen regi.

Driv IL fyller 75 år i år, og det er det første hele året sykkelgruppa har foran seg.

I tillegg har enhver sykkelklubb med respekt for seg selv egne klubbmesterskap.  Dette er det første i 3 klubbmesterskap, og det skal kåres en sammenlagtvinner til høsten etter gjennomføring av fellesstart (som altså er søndag 13. mai), tempo (enkeltstart) og terreng rundbane.  De to siste rittene blir fastlagt senere.

For å skape blest om sykkelsporten arrangeres det et eget barneritt denne søndagen.  Starten for dette går kl. 14.00 etter at seniorene (fra 13 år) har kommet i mål.  Til barnerittet må alle medlemmer i sykkelgruppa bidra til å spre informasjon og få barn til å møte opp.

Les hele invitasjonen her; Invitasjon jubileumsritt
Denne er sendt til alle medlemmer i sykkelgruppa.

Det er allerede en rekke mennesker i sving for å få arrangementet til å gå så smidig som mulig, og ikke minst ønsker vi oss mange påmeldte.  Både i klubbmesterskapet på landevei og selvfølgelig barnerittet!  HER MÅ MEDLEMMENE BIDRA!!

Barnerittet har ingen fastlagt løype i den utsendte invitasjon, men rittleder Sturla Kaasa jr har laget en flott og utfordrende løype for alle aldre fra 6 - 12 år.  Denne vil bli godt merket før rittet.  Barnerittet starter altså kl. 14.00 men påmeldinger gjøres på Mjær Stadion allerede fra kl. 12.00.

Vi krysser fingre og tær for et vellykket arrangement med kiosk, speaker (som får rapport fra løypa underveis) og proffesjonell tidtaging.

Dette er et arrangement vi alle må bidra til å løfte, og igjen oppfordrer vi til snarlig påmelding og en aktiv rekruttering til barnerittet.