Treningsprogram i foreløpig versjon. Kontaktpersoner ulike grupper

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 2. Mar 2012

Første utgave av treningsprogrammet er klart, klikk her (vær tålmodig) Treningsprogram vår 2012 første utgave

Vær oppmerksom på at dette er foreløpig utgave, og primært er basert på planlegging og detaljer for gruppe 1 og for terrenggruppa.

Programmet er i excel-versjon (tar litt tid å åpne) og du må navigere med de nederste arkfaner for å finne programmet for din gruppe.  Du må også scrolle opp/ned og hit/dit (sideveis).
For gruppe 2 og 3 er det satt opp samme program foreløpig som for gruppe 1.  Dette vil bli justert av gruppelederne om kort tid.

Vi velger allikevel å legge ut de foreløpige planer allerede nå i og med at været inviterer til fellessykling.

Som dere ser av planene, legges det opp til
- Sykling hver søndag i mars, m/terrengsykkel
- Sykling hver dag hele påsken

Disse turene er for de som ønsker å starte med litt tidlig innkjøring av muskulaturen.  Det vil IKKE bli inndeling i grupper, men den enkelte må selv ta ansvar for å tilpasse fart og lengde på turene.  I utgangspunktet vil alle turene nå i mars gå fra Mjærhallen og sydover, og der er det mange muligheter for å ta avstikkere for de som ønsker en kortere tur.  Alle turene i mars går i rolig "gruppe-1 tempo", og for noen kan det derfor være greit å korte av runden.
OBS!! Fremmøtested er nå endret til Mjærhallen.  Oppmøte søndager i mars er kl. 11.00!

Mer detaljer følger:

Roy Brunstrøm og Erik Haga har laget grovplaner for hele sykkelgruppa, og deretter satt opp et program for gruppe 1 (klikk på gruppe 1).
Jon Kristian Jakobsen har benyttet dette utgangspunktet og laget et eget program for terrenggruppa (klikk på terreng).

For guppe 2 og 3 er det oppført det samme program som for gruppe 1, men dette vil i den nærmeste framtid bli tilpasset disse ambisjonsnivåene.  Det blir samme treningsdager, tider og stort sett innhold i treningene.  Men det vil bli foretatt justeringer i forhold til lengde og intensitet.

Uavhengig av gruppetilhørighet går det altså nå fellesturer UTEN GRUPPEINNDELING hver søndag i mars, og hver dag i påsken.  Tirsdag 10. april blir første offisielle trening med gruppeinndeling.

Det må derfor presiseres at turene fram til offisiell treningsstart går i felles regi, og det bør avtales med de frammøtte til hver trening hvorvidt det er enkelte eller flere som ønsker å bli med et stykke, for deretter å ta en kortere runde i fellesskap.
Turene nå frem til og med påske vil i hovedsak ledes av Roy, Erik og Jon Kristian, men blir en av disse forhindret, må andre ta ansvar!

Det er i dag følgende ansvarlige:
Gruppe 1:
Roy V. Brunstrøm, Tlf: 917 85 089  E-post: roybrun@start.no
Erik Haga, Tlf. 982 30 361 E-post erikh@svea.no

Gruppe 2:
Foreløpig uten gruppeleder.  Ta kontakt med gruppe 1 eller styret

Gruppe 3 + damer:
Knut Arne Samuelsen, Tlf. 950 62 160 E-post knutsamu@gmail.com
Tone Aglen, Tlf 970 46 072 E-post aglento@gmail.com

Terreng:
Jon Kristian Jakobsen, Tlf. 990 08 519 E-post rally_jon@hotmail.com
Terreng gruppe for grusvei: Foreløpig uten gruppeleder.

Sykkelgruppa består av folk som er villige til å ta ansvar, og som dere ser så mangler vi noen kontaktpersoner.
Ta kontakt med styret om du er villig til å ta et ansvar.  Spesielt gjelder dette et par personer i gruppe 2 samt en person som er interessert i terrengsykkel, men primært på grusvei.

I tillegg minner vi om at:
På fellestreninger bør alle stille med klubbdrakter :))
Bruk diskusjonsforumet hvis du planlegger sykkelturer utenom fellestreningene, og du ønsker noen å sykle sammen med.

God tur!!