Lillehammer - Oslo 23. juni 2012

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 16. Jan 2012

Dette er sykkelgruppas store "GALLA-RITT!

Dette har vi trent for, og vi ønsker oss mange fra klubben med på dette rittet.

Det haster med påmelding da mange puljer nå fylles opp.

Påmeldinger gjøres på: http://www.styrkeproven.no/

Viktig informasjon om påmeldingsprosedyren følger:

Det er dette rittet alle landeveisryttere snakker om.
Det er dette vi har trent for gjennom hele våren.
Her skal rulla sitte, og vi ønsker å se mange DRIV-ryttere på to fine rekker nedover Gudbrandsdalen fra Lillehammer - over Mjøsbrua - ned til Gjøvik - Skreiafjella fram til Minnesund før flasker fylles opp, og vi fortsetter den sterke rullekjøringa i maks fart fram til mål på Økern........

Lørdag 23. juni er sesongens virkelig store høydepunkt når det gjelder landeveisritt.  Lillehammer - Oslo, 190 km med perfekt lagkjøring!

Men, det haster!
Vi har lenge vurdert å søke plass i lagkonkurransen, men besluttet å vente ett år før vi tar det steget.
Til tross for det ønsker vi å stille minst 2, helst 3 grupper på dette rittet.
Dette skaper litt utfordringer, da lagkonkurransen er fylt opp, og alle Wild-card plasser er bortbestilt.
Derfor må vi være raske med å melde oss på da vi ønsker så tidlig start som mulig!

Påmelding:
Gå inn på hjemmesiden til styrkeprøven, se link over.
Start prosessen med påmelding.
Velg distanse Lillehammer - Oslo
Turr-ritt ID kan du velge å "gå videre" på, da de fleste ikke har dette.
Når du skal registrere deg velger du "Klubb" og selvfølgelig Driv IL Sykkel!
Så kommer utfordringen!  Under pulje MÅ du velge enten:
    09.40    Holmestrand SK    30 plasser ledig
    09.45    Skullerud                 44 plasser ledig
    09.50    SATS METRO            36 plasser ledig

I en av disse tre puljene ønsker vi at alle i gruppe 1 (tidsmål 4 timer 45 minutter) og gruppe 2 (tidsmål 5 timer og 30 minutter) velger.
    10.35    UIO BIL                35 plasser ledig
Denne siste pulja velges av de som ønsker å sykle med gruppe 3, eller tidsmål omkring 6 timer.

Når det gjelder valg av puljer, er det som dere forstår viktig at vi er tidlig ute og får flest mulig inn i samme pulje.  Vær raske, slik at vi kan begynne å jobbe med arrangøren for å få våre ryttere samlet i samme gruppe!! Denne jobben starter vi med så snart alle har meldt seg på.

Lisens:
Som informert om under de andre rittene så velger dere "Nei" til engangslisens dersom dere kommer til å bestille helårslisens gjennom klubben.

Medlem i sykkelklubb:
På dette spørsmålet svarer du "ja" til at du er medlem i sykkelklubb.

Øvrig:
De andre feltene er rimelig obligatoriske og skal være greie å fylle ut.
Så kommer du til betalingen, og det er nok en fordel ved å melde seg på tidlig.  Da slipper man unna med kr. 800,- + noen avgifter slik at totalsummen blir omkring kr. 815,-.

Stå på, meld deg på nå.  Det er her sykkelfølelsen kommer.  Mye av landeveistreningen vil ha topp fokus utover våren nettopp fram mot dette rittet.

Til alle som aldri har syklet dette rittet tidligere vil det anbefales på det sterkeste!!  Det vil være stort for vår nye sykkelgruppe om vi kunne få med flest mulig som ønsker å starte med et greit tidsmål omkring 6 timer.  Blir vi 8 - 10 stykker i gruppe 3 (meldes på i pulje 10.35), får vi også her et fint lag, med muligheter for mye god rullekjøring nedover!!

Lykke til!

Atle Killerud, 16. januar 2012