Enebakk Rundt 1. mai. Påmelding er åpnet, Vær rask!

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 4. Jan 2012

Da er det klart for påmelding til årets første satsningsritt, Enebakk Rundt.  Åpent fra i dag kl. 12.00!

IK HERO arrangerer dette rittet for 38. gang, og dette er alle syklister store "vårslepp".  Driv IL sykkel vil få egen startgruppe, men vi trenger mange påmeldinger først.  Meld deg på under klubb og velg Startpule; Pulje kl. 10:25 2t 10 min - 2t - 20 min.  Vi får så egen startpulje med egen tid etterhvert.  Vi må først få en del påmeldinger.
På startpulje velges altså foreløpig Pulje 10:25, 2t 10 min - 2t 20 min.

Vær rask med påmeldingen, gå inn på denne linken og start påmeldingsprosessen.  Når du skal velge klubb, scroll ned til Driv IL Sykkel.  Viktig! http://www.ikhero.com/index.php?id=news&type=detail&cid=75

Har du problemer med linken over, så gå inn på www.ikhero.com og følg instruksjonene derfra.

Startkontigenten er kr. 350,- for alle som melder seg på før 1. februar.  Det er altså også en økonomisk fordel å melde seg på tidlig.  I tillegg er det de siste årene blitt fulltegnet relativt raskt.

Startpule:
Vi er takknemmelige for å få starte i en gruppe i og med at vi er en nystartet klubb.  Dette betyr at vi får en startpulje med inntil 50 ryttere, og vi starter felles.  Normalt i slike puljer vil vi plassere gruppe 1 først og de kjører avgårde.  Etter gruppe 1 følger de øvrige gruppene, hhv 2, 3 og mosjonister og foran i hver av disse puljene plasserer vi to frontryttere som ikke kjører inn i gruppa foran.  Dette går normalt veldig greit, og vi legger opp til en del samkjøring av gruppene på treningene i ukene før 1. mai.

Lisens:
Når du kommer til spørsmål om du ønsker å kjøpe engangslisens, eller skal ha helårslisens, må den enkelte velge selv.  Helårslisenser er noe klubben bestiller for den enkelte, og det må vi ordne for de som ønsker rett etter klubbkvelden.

En helårslisens er å anbefale for alle som har planer å sykle mer enn 2 ritt.  Kostnaden ved en ordinær helårslisens varierer noe ut fra alder, men vil normalt koste mellom kr. 500 - kr. 700 (2011-tall).
Med en helårslisens medfølger også en forsikring som gjelder alle aktiviteter, også trening, hele sesongen.

Engangslisens koster normalt kr. 250 (2011-tall) og da er det enkel matematikk i forhold til hva som lønner seg økonomisk.
Forsikring på trening og ellers er da ikke dekket.

Satsningsritt:
Enebakk Rundt er ett av satsningsrittene på landevei til Driv IL Sykkel.  I tillegg er dette et ritt med stor oppmerksomhet i sykkelmiljøet, og det passer for alle våre grupper - også mosjonister.  Vi håper derfor at vi kan innfri kravet for å få en egen startpulje, og at flest mulig benytter denne anledningen til å melde seg på.  Ikke minst går rittet gjennom hele kommunen vår, og det kan bli liv og røre når vi passerer Ytre.

Atle K, 4. januar 2012